Hymyilevien silmien puolesta – Asiakastarina, Silmäsairaala Hymy
Minulla on pitkä työhistoria optiselta alalta. Työskentelin lähes kuusi vuotta optisena myyjänä sekä silmälaboratorion hoitajana. Molemmat kuulostavat varsin jännittäviltä työnimikkeiltä, mutta optisen myyjän työ oli puhtaasti silmälasien ja muiden tuotteiden myymistä, silmälaboranttina taas otin mm. silmänpohjakuvia sekä tein näkökenttätutkimuksia silmälääkärien lähetteiden mukaan. Välillä näen unia tästä työstä, en sitten tiedä onko se hyvä vai huono juttu
Asiakastarina – Mielitulkki Oy
Totean jokaisen asiakastyön jälkeen, että olipa ihana projekti. Olen saanut työskennellä usean upean naisyrittäjän kanssa, joka on käynnistämässä omaa yritystä. Lisäksi, miltei jokaisen yritystoiminta on liittynyt jollain tavalla hyvinvointiin. Tämähän sopii minulle, koska kehon ja mielen hyvinvointi ovat minulle merkittäviä asioita, joihin pyrin itsekin kiinnittämään parhaani mukaan huomiota. Mutta arvatkaa, mikä tässä kaikessa on parasta? Olen kerännyt ympärilleni verkoston naisia, joiden puoleen voin tarvittaessa kääntyä. Mielitulkki Oy "Mielitulkin palveluiden avulla vahvistat yhteyttä itseesi, elämääsi ja ympäristöösi. Löydät elämääsi lisää levollisuutta, uutta intoa ja syvempää merkitystä. Tiina ohjaa sinut läsnäolon, hyväksynnän ja oivallusten äärelle – kohti mielielämääsi." Työskentelimme TIinan kanssa useamman viikon ajan ja
8 elementtiä, jotka verkkosivuiltasi tulee löytyä
Harvoin on tilanteita, jolloin yritys pärjäisi ilman verkkosivuja. Tiedän kyllä yrittäjiä, joiden pääasiallinen markkinointikanava on sosiaalinen media, mutta silti mielestäni jokainen yrittäjä tarvitsee toimivat verkkosivut. Verkkosivut ovat yrityksen keskeinen markkinointikanava, jonka kautta voi jakaa monenlaista sisältöä. Ne toimivat myös tiedon- ja liidien keruun välineenä sekä niiden kautta voi analysoida sivulla kävijöitä. Mitä elementtejä verkkosivuilla tulisi olla, jotta ne toimisivat optimaalisesti. Tässä muutama vinkki: Tarkoitus Muista, että jokaisella verkkosivullasi vierailevalla on jokin syy, miksi hän on päätynyt sivustollesi. Muista, että jokainen verkkosivullasi vieraileva, on potentiaalinen asiakkaasi. Tämän vuoksi sivustollasi täytyisi näkyä nämä kaksi asiaa välittömästi, kun potentiaalinen asiakas saapuu sivustollesi: Mitä teet (olemassa olosi tarkoitus)
3 syytä, miksi pienyrittäjä tai asiantuntija tarvitsee brändi-ilmeen
Olen huomannut, että yhä useampi pienyrittäjä tai asiantuntija ovat kiinnostuneet brändäyksestä – ja se on ihan mahtava juttu! Asiakkaani lähestyvät minua silloin, kun kaipaavat apua brändin visuaalisen puolen toteutuksessa, mutta jokainen kerta, me päädymme miettimään myös brändin syvempää olemusta. Syyn tähän kerron artikkelin lopussa, mutta nyt aiheeseen. 3 syytä, miksi pienyrittäjä tai asiantuntija tarvitsee brändi-ilmeen? Ensinäkin, saatan taas toistaa itseäni, mutta kerrataan tämä: Brändi-ilme ei ole sama, kuin yrityksen brändi. Brändi-ilme ei ole sama asia, kuin logo. Brändi-ilme ei ole sama asia kuin brändi-identiteetti. Brändin visuaalinen ilme heijastaa brändin tarinaa, arvoja sekä tuotteita ja/tai palveluita. Näin kokonaisuus on toimiva ja johdonmukainen. Huolellisesti suunnitellulla brändi-ilmeellä: Vahvistat
4 syytä miksi pienyrittäjä tai asiantuntija tarvitsee yksilöllisen kuvapankin
Valokuvaus on minulle yksi tapa toteuttaa itseäni. Työskentelen valokuvauksen parissa melkeinpä päivittäin - miettikää, miten onnekas olen! Tyylini on hyvin luonnollinen ja pyrin pitämään kuvien käsittelyn kevyenä. Käsittelyn avulla tuon kuviin valoa ja tietynlaista ”tunnelmaa”, joka onkin ollut minun tuotemerkkini jo vuosien ajan. Saan usein palautetta siitä, että kuvissani onkin juuri tämä em. erityinen tunnelma ja täytyy myöntää, että kyllä minun tyylini tunnistaa, jos vaikka kurkkaa toiselle Instagram -tililleni. Olen saanut toteuttaa usealle yritykselle kuvapankkikuvia ja voin kertoa, että minä nautin niin paljon näistä projekteista! Miksi yrityksen sitten kannattaisi panostaa omaan kuvapankkiin, kun ilmaisia kuvia on netti pullollaan? Tässä muutama ajatus minun
Ilmaiset ja hyödylliset WordPress -lisäosat
Ajattelin tällä kertaa jakaa muutaman vinkin ilmaisista lisäosista, joita olen viime aikoina lisännyt asiakkaideni verkkosivuille. Toteutan verkkosivut Wordpressillä, verkkokauppa-alustana käytän WooCommercea. Näihin molempiin on saatavilla maksullisia sekä maksuttomia lisäosia. Monesta maksullisesta lisäosasta on olemassa ilmainen, riisutumpi versio, eli siinä on vähemmän toimintoja maksulliseen verrattuna. Useimpien pienyrittäjien tarpeisiin näillä maksuttomilla versioilla pääsee oikein mainiosti alkuun ja parhaimmillaan, niitä ei tarvitse missään vaiheessa edes päivittää maksullisiin versioihin. Mikä on lisäosa? Wordpress lisäosa on laajennus, jonka avulla sivustolle voidaan lisätä erilaisia ominaisuuksia tai toimintoja. Lisäosa voi olla esimerkiksi chatbot, yhteydenottolomake tai kevyt hakukoneoptimointi. Hyödyllisiä, ilmaisia lisäosia verkkosivuille Yhteydenottolomake Yhteydenottolomake on mielestäni jokaisella sivustolla välttämättömyys. Se mahdollistaa nopean yhteydenoton