Sahel
Sahel
j

Lorem ipsum dolor amet, consect adipiscing elit, diam nonummy.

Follow Us

Hae

Hymyilevien silmien puolesta – Asiakastarina, Silmäsairaala Hymy

Minulla on pitkä työhistoria optiselta alalta. Työskentelin lähes kuusi vuotta optisena myyjänä sekä silmälaboratorion hoitajana. Molemmat kuulostavat varsin jännittäviltä työnimikkeiltä, mutta optisen myyjän työ oli puhtaasti silmälasien ja muiden tuotteiden myymistä, silmälaboranttina taas otin mm. silmänpohjakuvia sekä tein näkökenttätutkimuksia silmälääkärien lähetteiden mukaan. Välillä näen unia tästä työstä, en sitten tiedä onko se hyvä vai huono juttu… Aika kultaa muistot ja sitä rataa. Optinen ala on siis minulle hyvin tuttu ja jäipä minulle valtava määrä tuttuja ja ystäviä, jotka työskentelevät edelleen optisella alalla. Tästä päästäänkin seuraavan asiakastarinan pariin.

Silmäsairaala Hymy tekee kaikkia nykyaikaisia laserleikkauksia. Palveluihin kuuluvat mm.. lääkärin vastaanotto sekä laser-, linssi- ja kaihileikkaukset. Silmäsairaala Hymy toimii Kuopion Mehiläisen tiloissa ja leikkaavana silmäkirurgina toimii Petri Rekonen, jolla on yli 25 vuoden kokemus silmäkirurgiasta.

Olin melkoisen innoissani, kun minuun otettiin yhteyttä Hymystä ja olen niin otettu siitä, että juuri minut valittiin yrityksen brändi-ilmeen suunnittelijaksi.

Asiakkaalla oli valmiiksi joitain toiveita esimerkiksi värimaailman suhteen ja lopulta päädyimme vihreän sävyjä sisältävään, raikkaaseen ilmeeseen. Typografian halusin pitää yksinkertaisena, jotta logo itsessään nousisi paremmin esiin.

Logosta tein muutaman erilaisen version eri käyttötarkoituksia varten. Hieman HYMYilyttää, että puhekielessämme pyöreä logo muototuii ”pallopää -logoksi”. Tätä pallopää -logoa tullaan näkemään mm. kangaskasseissa, joissa se toimiikin erinomaisesti!

Valokuvissa päätin käyttää duo tone -efektiä ja toin niihin vihreän sekä tummansinisen sävyt, verkkosivuilla on käytetty myös mustavalkoisia kuvia. Laser- ja kaihileikkaus tuovat valtavan helpotuksen joka päiväiseen elämään, joten kuvamaailmaa kuvastavat sanat iloisuus, onnellisuus, elämän helppous, vaivattomuus, vapaus ja tietysti hymy.

Samalla brändi-ilmeellä toteutin myös verkkosivut, lehtimainoksen sekä kolme ulkomainosta. Yhteistyömme tulee jatkumaan vielä, joten tulen täydentämään tätä asiakasportfoliota myöhemmin lisää.

On ollut hauskaa työskennellä kirkkaiden värien parissa ja muutenkin tämä projekti on ollut mieluisa, minulla on ollut hymy huulilla aina, kun olen työskennellyt tämän brändin parissa. Olen rakentanut omat yritykseni nollasta ja olen myös ollut auttamassa useita aloittavia yrittäjiä heidän yrityksensä perustamisvaiheessa. Vaikka Hymyn henkilökunta ovatkin olleet vuosia alalla ja heidät tunnetaan Kuopiossa, on Silmäsairaala Hymy kuitenkin uusi yritys, se lähdettiin rakentamaan täysin nollasta.

Toivottavasti tämän yrityksen brändi-ilme tulee jäämään mieleen erilaisena ja massasta poikkeavana.

Kaipaatko apua oman yrityksesi brändi-ilmeen tai verkkosivujen selkeyttämisessä? Autan mielelläni! Kysyminen ei maksa mitään 🙂