Yritysilme

Miksi yritysilme on tärkeä?
Hyvin suunniteltu ja toteutettu yritysilme antaa yrityksestäsi ammattimaisen sekä luotettavan kuvan. Se on sinun kilpailuvalttisi ja mahdollisuutesi nopeuttaa asiakkaan ostopäätöstä. Uniikilla ja mieleenpainuvalla yritysilmeellä erotut muista. Yritysilme on laaja kokonaisuus visuaalisia elementtejä sekä asiakkaiden ongelmanratkaisua oikein muotoiluiden viestien avulla. Mieti, millaisen ensivaikutelman haluat antaa itsestäsi, palveluistasi tai tuotteistasi. Luodaan yrityksellesi mieleenpainuvat kasvot.
Pienellä panostuksella suuri hyöty
Toimiva yritysilme on selkeä ja se toistuu yrityksen eri kanavissa – näin luomme muistijälkiä ja jäämme kohderyhmän mieleen. Yrityksen ilme kootaan graafiseen ohjeistukseen, jonka avulla varmistetaan, että visuaalinen viestintä pysyy yhtenäisenä. Pienelle yritykselle tiivis sekä selkeä ohjeistus tarjoaa selkeät raamit, kuinka viestiä tulevaisuudessa, pienellä panostuksella on siis suuri hyöty.
Asiakaslähtöistä palvelua – näin yritysilmeen suunnittelu tapahtuu
I
Alkukartoitus
Yhteistyömme käynnistyy yhteisellä palaverilla, tapaamme joko etänä tai vaihdamme sähköposteja. Haluan kuulla yrityksestäsi ja tutustua sinuun – vain näin pystyn palvelemaan sinua parhaalla mahdollisella tavalla. Kartoitan toiveitasi ja ajatuksiasi tulevan yritysilmeen suhteen. Käytämme tässä apuna myös visuaalisia työkaluja.
II
Suunnittelu
Alkukartoituksen jälkeen, lähetän sinulle logoehdotuksia, teen logosta 4-5 erilaista versiota, joista valitaan yksi jatkojalostusta varten. Usein myös yhdistelen parin eri logon ominaisuuksia ja näin saadaan asiakkaan toivoma lopputulos. Logoehdotuksen mukana laitan yleensä myös alustavan brändi-väripaletin sekä ehdotuksen typografiasta.
III
Toteutus
Kun asiakas on hyväksynyt logon ja yritysilmeen kokonaisuudessaan, teen logosta eri versiot – versioiden määrä sovitaan yhdessä. Lopuksi kasaan kaikki elementit yksiin kansiin, brändikirjaan. Saat lyhyet ohjeet, kuinka logoa tulee käyttää, brändi-värien koodit (rgb, cmyk ja hex) sekä latauslinkit fonteille. Lisäksi teen ehdotuksen brändi-ilmettä tukevasta kuvamaailmasta.
IV
Yhteistyön päätös
Projektin päätteeksi, jaan sinulle oman kansion pilvipalveluun, josta voit käydä lataamassa itsellesi logojen versiot sekä brändikirjan. Halutessasi, voimme pitää projektin päätteeksi palaverin, jossa käymme yritysilmeen yhdessä läpi.

Autan sinua seuraavissa asioissa
Logo
Logo on usein yrityksen ensimmäinen näkyvä visuaalinen elementti. Kerro meille, mitä yrityksesi tekee ja miksi? Ketkä ovat kilpailijasi, entä kohderyhmäsi? Miten haluat erottautua muista? Millaisista visuaalisista elementeistä pidät (värit, muodot)? Näistä elementeistä suunnittelemme yrityksesi toimintaa sekä arvomaailmaa kuvaavan kokonaisuuden.
Typografia & värimaailma
Typografia kertoo mitkä fontit ovat käytössä, missä niitä käytetään ja mistä ne ovat ladattavissa. Brändin väripaletti koostuu pääväristä sekä apuväreistä ja väriarvot toimitetaan niin printtiin, kuin digitaalisiin kanaviin. Nämä elementit yhdessä logon sekä kuvamaailman kanssa muodostavat yhteneväisen yritysilmeen.
Kuvamaailma
Yritysilme sisältää ideoita yrityksen kuvamaailmoista. Kuvia voi ostaa tai ladata ilmaiseksi kuvapankeista. Suosittelen kuitenkin yksilöityä kuvapankkia, jota voit hyödyntää eri kanavissa kuten somessa, blogipostauksissa ja verkkosivuilla. Kerrotaan tarinasi kuvien kautta ja rakennetaan yksilöllisiä mielikuvia.
Myynnin edistämismateriaalit
Yhteneväinen ilme luo vahvan pohjan toiminnallesi – se viestii asiakkaallesi vahvasta brändistä. Kun yritysilme on valmis, toteutamme sen mukaiset materiaalit, kuten käyntikortit, lomakkeet, verkkosivut ja esityspohjat.